CENTRO DE PREPARACIÓN AL MATRIMONIO
DIÁLOGOS
PREMATRIMONIALES
   Página inicial > Material y documentación CPM > Butlletí DESEMBRE 2002 Imprimir
 Casarse por la Iglesia
  ¿Qué es el CPM?
 > El espíritu y el método del CPM
 > El objetivo del CPM
 > Dimensiones básicas del trabajo
 > Preguntas prácticas
 > Los grupos de diálogo
 Material y documentación CPM
 La opción del postcursillo
 Links de interés
 El CPM en tu Diócesis

 
Material y documentación CPM
   
BARCELONA, DESEMBRE 2002
 


Misteri de Llum

"El poble que avançava a les fosques ha vist una gran llum, una llum resplendeix per als qui vivien al país tenebrós. . ." Aquestes són les paraules que es proclamen i s'acompleixen la Nit de Nadal. Ben cert que no es tracta de la llum dels carrers ni dels aparadors de les botigues. És la llum del cor que s'obre de bat a bat a Jesucrist proclamat "Llum de les nacions", que en un moment solemne va dir: "Mentre sóc al món, sóc la llum del món". És la Llum de la PAU, de la JUSTÍCIA, de la VERITAT, de la RECONCILIACIÓ, de la FRATERNITAT, del AMOR i de la BONDAT de Déu manifestades en Jesús el Senyor. Hi som convidats a viure-la amb goig i a escamparla arreu amb goig.

Dies enrera, els mitjans donaven la notícia d'una carta del Papa Joan Pau II sobre el Rosari. Destacaven l'importància d'haver introduït en la seqüència dels misteris, els anomenats "Misteris de llum". Són els misteris de la humanitat de Jesucrist en la seva vida pública. La llum del misteri de Jesús proclamat en el baptisme del Jordà; la llum del misteri de Jesús que obre l’ull de la fe als seus deixebles en Canà; la llum del misteri de Jesús que inicia la predicació del Regne, anunciant la misericòrdia de Déu Pare i la conversió dels homes; la llum del misteri de Crist en la transfiguració del Tabor, anunci profètic de la resurrecció; la llum misteri de Crist instituint l'Eucaristia, el seu Cos i la seva sang donats com aliment de vida eterna. La carta és una crida a fer memòria del Crist amb Maria, a comprendre el Crist des de Maria, a configurar-se a Crist amb Maria a pregar Crist amb Maria, a anunciar Crist amb Maria. Amb la pregària del Rosari el poble cristià aprén de Maria a contemplar la bellesa i lluminositat del rostre del Crist i a experimentar la profunditat del seu amor.

El contingut de la carta fa actuals unes paraules del P. Jacques LOEW, impulsor, des de la pròpia experiència, dels sacerdots obrers a la França dels anys 60. Així es manifestava aquest home compromés amb els més pobres en la defensa de la justícia: si tant s'insisteix en el valor del Rosari és "per no privar els pobres d'una profunda manera de pregar" (...) "El Rosari és Crist (...) Però és Crist fet carn (...) El Rosari amb Maria ens introdueix en les profunditats de l'Encarnació (. . .) El Rosari és la pregària dels pobres. Fora un crim treure als pobres la seva oració. .. .".

No es tracta tant de recuperar una forma tradicional de pregària. És tracta més aviat d'incorporar a la pròpia vida espiritual el seu sentit més profund. L'humanitat de Crist plena de la llum de Déu, és la llum que esvaeix tota tenebra. Amb Maria vivim al sí d'aquest misteri de Llum i, en la mesura que podem, intentem posar-lo a l'abast dels altres.


Tingueu tots un Bon Nadal

 

Joaquim Carlús i Mercè Martín
responsables diocesans
Fr. Vicent Igual, O.P.
consiliari diocesà

 


Memòria de les XXXV Jornades Estatals a Lleida

Els dies 18, 19 i 20 d’octubre es va celebrar a Raimat, molt a prop de la ciutat de Lleida, les Jornades Estatals de la Federació Espanyola del CPM corresponent al curs 2001-2002.

Com es habitual el divendres dia 18 al vespre es va reservar per fer l’assemblea de responsables estatals i el dissabte 19 i diumenge 20 per la trobada de convivència de tots els assistents i presentar les conferencies. Hi van participar 175 persones vingudes d’arreu d’Espanya

El tema de les jornades va ser “¿Com transmetre la fe als nostres fills?” i les ponències van ser a presentades per en Francesc Torralba (sociòleg) i en Francesc Romero (periodista).

Tothom va coincidir en fer una valoració molt positiva de les Jornades, tant pel que fa al contingut com per l’organització. A la inauguració hi va assistir el bisbe coadjutor de la Seu, Mons. Enric Vives; bon coneixedor del CPM, el bisbe Enric va fer una bonica valoració de la tasca del moviment. La cloenda i l’Eucaristia del diumenge van estar presidida pel bisbe de Lleida Mons. Josep Francesc Ciuraneta.


Assemblea Diocesana 2002 a Sant Cugat

Memòria de la Jornada

El dia 10 de Novembre vam celebrar al Casal Borja de Sant Cugat l’assemblea anual del CPM de Barcelona.

Enguany, per motius de disponibilitat del ponent, vam modificar un xic l’estructura de la jornada de manera que primer vam tenir l’espai de reflexió y desprès vam escoltar la conferència.

L’espai de reflexió va estar dirigit pel nostre consiliari P. Vicent Igual y va consistir en l’aprofundiment d’unes lectures del Nou testament versant al entorn de la figura de Jesucrist.

La ponència va estar impartida per Mn. Gaspar Mora amb el títol de “Creure en Crist / donar testimoni de Crist”.

Ambdues parts van estar molt interessants i van donar peu a moltes preguntes i intervencions per part dels assistents, del ponent, i del consiliari.

Com es habitual al migdia hi va haver el dinar de germanor al mateix centre, que va estar molt animat.

En acabar el dinar i desprès de un curt temps d’esbarjo vàrem celebrar l’assemblea, de la qual, tot seguit, us en farem un resum.

Per acabar, i com a cloenda de la Jornada, van celebrar l’Eucaristia a la capella del Casal, presidida pel P. Vicent Igual, concelebrada conjuntament amb Mn. Gaspar Mora i el P. Ignasi Salvat.

Acta de l’Assemblea

- En primer lloc es va informar que en aquest moment el CPM de Barcelona aplega 45 equips dels quals:
• 42 estan ubicats a Barcelona i comarques (245 matrimonis acollidores)
• 1 al Urgell (Lleida) (equip 128 amb 12 matrimonis a collidors)
• 1 a Tarragona amb 6 matrimonis acollidors
• 1 correspon al equip 200 amb 1 matrimoni acollidor i 37 persones simpatitzants.

- S’informa de la incorporació de 2 nous equips, els:
• 142 a Olesa, i
• 143 a Terrassa (parr. Mª Auxiliadora).

- Pel que fa al nombre de membres del CPM, s’informa de que en aquest moment hi han:
• 527 acollidors
• 46 consiliaris
• 39 simpatitzants
que fan un total de 612 persones.

- Es recorda la conveniència de continuar repartint els fulletons “Heu decidit casar-vos per l’Església” que continuen estan a disposició de tots el equips. Es poden recollir a la Secretaria de la Bonanova o a les Reunions de Responsables.

- S’informa que s’ha acabat la impressió d’un opuscle, resum del llibre “Fent camí amb les parelles”, que ha preparat l’equip de Pensament i que ve a ser com un resum del curset CPM.
L’objectiu d’aquest llibret es el de donar-los als promesos un cop acabat el curset, per que tot fullejant-lo, puguin recordar les idees dels diàlegs.
A cada un del representats del equips que assisteixen a la Assemblea se’ls lliure un paquet contenint la quantitat de opuscles necessaris per donar als promesos durant un cuatrimestre. (quantitat calculada en funció de les dades estadístiques en poder del CPM). Aquest lliurament es fa lliure de qualssevol gasto (gratis).
Es comunica que a partir del segon quatrimestre, es lliurarà a tots el equips que ho demanin la quantitat que desitgin, però, aquesta vegada se'ls cobrarà. El preu de cada opuscle esta encara per determinar.


- En parlar de la Web, s’obrí un debat molt interessant sobre la conveniència o no de penjar-hi mes informació. El contingut de les intervencions seran estudiades detingudament per l’equip Coordinador.

- Els responsables diocesans comuniquen, que s’està esgotant el termini de 3 anys del seu mandat, per tant pel proper mes d’abril del 2003 s’hauran de fer eleccions. El mandat s’acabarà definitivament per l’Assemblea del 2003, on , com preveuen els estatuts, responsables i equip coordinador hauran de donar pas als nous responsables, els quals designaran al seu equip coordinador.
L’actual equip coordinador es compromet a presentar una alternativa de relleu per ser votada amb assemblea extraordinària, però això, no deu de representar inconvenient perquè qualssevol membre del CPM, per si mateix, o a instàncies del seu equip altres membres del CPM, puguin també presentar la seva alternativa per ser votada amb igualtat d’oportunitats.
L’assemblea extraordinària serà anunciada oportunament.

- D’una manera ràpida es comenten temes de la conferència de l’Antoni Bentué, Jornades Estatals a Lleida, Assemblea Internacional 2002 de Moncton, CPM de Mallorca, Calendari de cursets, Recés al Brull, Assemblea internacional 2003 a Itàlia, sense comentaris dignes de menció.

- Finalment s’aprova l’estat de comptes i el balanç del curs 2001-2002, així com el pressupost per l’any 2002-2003

Recés al Brull 2003

Rectifiquem la informació que sobre aquest recés vam donar en el butlletí del Juliol, on la data que vàrem posar per la celebració del recés estava equivocada. La vertadera data és la del 22 i 23 de Març del 2003. Os hi esperem.

Opuscle de “Fent ami amb les parelles” per donar als promesos

Per a tots aquell equips que no van poder assistir a l’Assemblea, i per tant no se'ls hi va donar el lot d’opuscles corresponent, se'ls comunica que tenen el material a la seva disposició a la Secretaria del moviment. Els hi preguem que passin a recollir-ho.

XXVI Jonades Estatals pel 2003 a Barcelona

En la darrera assemblea estatal del CPM celebrada a Lleida es va acordar que les properes Jornades Estatals es celebrarien a Barcelona. Per part nostra vam acceptar la invitació, i per tant, vàrem assumir el repte d’organitzar-les.
El mes probable es que se celebrin per l’Octubre del 2003. Els detalls ja els donarem oportunament.


 


Sede Estatal del CPM
Plaça Ferran Casablancas 4-6
08022 BARCELONA

Tel.: 934172794
Secretaría:
lunes, martes y jueves de 17 a 21 horas

cpm@prematrimonialcpm.org
Formulario de contacto


© 2003 - CENTRO DE PREPARACIÓN AL MATRIMONIO - www.prematrimonialcpm.org - Todos los derechos reservados - Diseño página web www.einnova.com